2023. január 3., kedd

2022 filmes toplista

Őszintén szólva nem éreztem filmes tekintetben kiemelkedő évnek 2022-t. Nem kevés filmet láttam főleg az év első felében, de folytatódott a középszerű filmek és sorozatok tendenciája, ami tavaly is jellemző volt.

Jöjjön pár honorable mention a 2022-es évből teljesen önkényes kategóriák szerint.

Nagyon nem tetszettek

Az év legtrógerebb, legtrashebb filmje címen több versenyző is osztozik.

Egyikük a Moonfall, aminek sikerült egy alapból komolyanvehetetlen témát nulla öniróniával, klisés karakterekkel, bóvli katasztrófafilmes prezentációval megvalósítani. Örömmel konstatáltam, hogy a cirka 140 millió dolláros büdzséjéből még a felét sem sikerült visszahoznia.

Az Area Q című random brazil film minősíthetetlenül rossz, eseménytelen, vontatott, erőltetett, jellegtelen, és ízig-vérig gagyi. El kéne égetni és besózni a helyét.

Külön kiemelném óriási csalódásként a 2001-es Zoolandert. Nem tudom, hogy csak a magyar szinkron volt-e a gond (kétlem), de semmi vicces beszólás vagy helyzetkomikum nincs benne, mintha egy nyolcéves írta volna a forgatókönyvet meg a dialógusokat. Erőltetett, logikátlan, már-már viszketősen életszerűtlen, úgyhogy akinek a vígjátékok nem a kedvencei, annak eszébe se jusson 99 percet elbaszni erre az életéből.

Érdekes, különösen bosszantó helyet foglal el ebben az évben a Blonde, ami egy Marylin Monroe-ról szóló fiktív életrajzi dramatizáció, ami elég szégyenteljesre sikerült. Nem is kezdem el listázni azt, hogy mennyi probléma van vele és mennyire gyalázza meg Marylin emlékét, itt van róla az írásom részletesen.

Tetszettek

Az év számomra legérdekesebb, leglebilincselőbb filmje a HBO maxos Empty Man volt. Ez egy természetfeletti horrorfilm, ami ötvözi a kiemelkedő hangulatot és a filozofikus elmélkedést. Valóban érdekes koncepciók jelentek meg a filmben, amirkől eddig nem is hallottam (pl. tulpa, megtestesítés, stb).

Az év legszórakoztatóbb filmje számomra az Elvis volt, minden percét élveztem. Austin Butler elképesztőt alakított, csodásak voltak a zenék, szívhez szóló volt a történet.

Kellemes csalódásként aposztrofáltam a Smile című horrorfilmet. Rengeteg róla a negatív kritika, de számomra egész ijesztő és érdekes volt. Volt benne vér, undorító rész, paranormális torzszülött, látomások, minden, ami "kell". Ha az ember épp depresszív epizódban van, én nem ajánlom megnézni.

Sorozatok körül fölényes győzelmet aratott számomra a Besúgó. Én magam is meg voltam rajta lepve, hogy mennyire leköt egy magyar sorozatban, hogy mi zajlik. Érdekesek a karakterek, az általuk befutott ív, meg a 80-as évekbeli miliő.  Kár, hogy a Warner tróger módon levetette az HBO max kínálatáról ezt a sorozatot, szerintem kicsit sem véletlenül, és nem abból az okból, amit nyilvánosságra hoztak. 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Text Widget

Pages

recent posts

About