2017. december 28., csütörtök

The Dark Tower (2017), The Beguiled (2017)

The Dark Tower/A setét torony (2017)




Ez a cím 😏 Hát az is elég setét volt, aki ezt megírta és megrendezte. Alapból utálom a Stephen King filmeket a Shiningon kívül, de azt is tudjuk, hogy azt meg csak Kubrick zsenialitása miatt szeretem, aki rátojt az eredetire és még be is sózta (aki nem hiszi el, az nézze meg a Room 237-et, zseniális). Valamiért mégis úgy gondoltam, teszek egy próbált ezzel, mert Idris Elba, meg Matthew McConaughey, meg a műfaja sci-fi, biztos minimum tűrhető lesz… Hát, ez nem jött össze. 

Ilyen pusztulatos, tekervényes kitalációkat, mint ez a film, nehezen lehetett volna összetrippelni még egy varázsgombás hippibulin is. Szeretném összefoglalni, hogy miről szól, de segítséget kell hívnom hozzá. 
Jake egy természetfeletti látó képességekkel megáldott fiú, aki álmaiban belelát egy másik dimenzióba. New Yorkot megmagyarázhatatlan földrengések sújtják, és nagyon úgy tűnik, a fiú látomásainak valamilyen módon köze van ezekhez. A másik dimenzióban egy fekete ruhás férfi terrorizál mindenkit, és egy tornyot próbál elpusztítani Jake-hez hasonló médiumok erejével. A Fekete Ruhás nemcsak a saját dimenzióját fenyegeti, hanem a többi világot is, be akarja engedni az extradimenzionális démonokat, ami katasztrófához vezetne. Egy veterán harcos, Roland az egyetlen, aki a saját fajtájából túlélte a Fekete Ruhással való harcot, Jake őt is látja álmaiban, így átmegy a másik világba, és összeáll vele, hogy megállítsák a Fekete Ruhást és megelőzzék az apokalipszist. 


Annak ellenére, hogy a film alapvetően nyomasztó és kitaláció az egész, azaz végtelen a tér a kreativitásra, mégis egy béna katyvaszként csapódik le. Annyira gáz 2017-ben ilyen gonosszal előállni, mint a Fekete Ruhás… “Be akarja engedni a démonokat, és egy szörnyekkel teli világban uralkodni” - ez aztán a motiváció! Gratulálok! :D Főleg, hogy a szörnyek nem valami intelligens, érdekes lények, literally csak undi marcangológépek. Számomra teljes mértékben érthetetlen, hogy Stephen King népszerűségének mi az oka, számos filmadaptációját láttam már: The Mist (2007), 1408 (2007), Secret Window (2004), Rose Red (2002) most csak amik eszembe jutnak a Shiningon kívül (ami mint mondtam, nem számít), és a Secret Window volt az egyetlen tűrhető ezekből. A vicces tény egyébként az, hogy a bohócos horrort is letöltöttem, de dobom a projektet, innentől kezdve semmit nem vagyok hajlandó megnézni Kingtől, csak ha mondjuk maga a Jóisten rendezi… Például Scott vagy Shyamalan, utóbbi legalább érdekes lenne :D



The Beguiled/Csábítás (2017)



A történet a polgárháborús Amerikában játszódik. Egy déliek területén fekvő, elég elhagyatott leányiskola melletti erdőben bujkál egy sebesült unionista katona. Az egyik diáklány arra jár és kitámogatja a sebesültet az erdőből, hogy az iskolában elláthassák. Bár ellenséges területen van, a lányok nagyon örülnek neki, és mivel nagyon régóta nem láttak már férfit, pezsegnek a hormonok a csinos, férfias Mcburney tizedes (Colin Farrell) hatására. A hirtelen izgalmat nem nagyon tudják kezelni, a legkisebbektől a nevelőnőkig mindannyian be vannak zsongva az eseménytől, próbálnak egy kis privát beszélgetési időt szerezni a férfival, egyes lányok többet is. Csakhogy ez a fajta viselkedés nem keresztyén 18. századi lányokhoz illő, és a fő nevelőnő, Miss Martha Farnsworth (Nicole Kidman) próbálja kontroll alatt tartani a dolgokat, míg ő maga is szinte szétfolyik a tizedes hatásától. Egy tragikus esemény után teljesen megváltozik a leányiskolában a légkör, és a lányok kénytelenek kitalálni, hogy merre dőljön el a helyzet… 
Ami igazából életet vitt ebbe az egészbe a korhű ruhák és díszletek mellett, azok az érdekes karakterek. Minden nőnek, bimbózó rózsának és kislánynak külön személyisége van a házban. A világ teljesen felborul, mikor ebbe a kontrollált, déli keresztény környezetbe bejön egy ellenséges, sebesült, de alapvetően vonzó felnőtt férfi. Nagyon erősen The Virgin Suicides (1999) érzéseim lettek ettől a filmtől, mellesleg mindkettőben szerepel Kirsten Dunst. Ugyanaz a minta: az elnyomott női szexualitásnak súlyos következményei vannak. Egyrészt van, akiből ígyis-úgyis előtör a ribanc (Elle Fanning ugyanolyan idegesítő volt számomra, mint a teljesen vállalhatatlan Neon Demonban, tehát akkor jól tolta), másrészt van, akit enyhén pszichopátiás irányba visz el a kielégületlenség. Többet nem mondok, igazából azoknak ajánlom ezt a filmet, akik szeretik a műfaji plot twisteket. A film első fele egy szolid kosztümös dráma volt (period drama hahaha, pun absolutely intended 😂), aztán a vége felé átment valami kényelmetlen thrillerbe, ami kifejezetten izgalmas, ráadásul még hihető is. Nekem egészen tetszett. 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Text Widget

Pages

recent posts

About