2024. augusztus 15., csütörtök

Alien: Romulus (2024)




A megnézés háttere

Direkt  egy trailert se csekkoltam le, mert állítólag lelövik a filmet, és teljesen vakon akartam beülni a moziba. Szkeptikus voltam Alvarez miatt, mert az Evil Deadről 20 perc után kisétáltam. Aggódtam, hogy triggerelni fogja a film az emetofóbiámat. 

Sztori

Rain egy munkáslány, aki a szintetikus bátyjával, az enyhén autista, rossz szóvicceket puffogtató Andyvel próbálja túlélni a munkás mindennapokat. A barátaival, egy csapat huszonéves csóró fiatallal, akiknek kvázi tönkretette az életét a Weyland, felfedeznek egy random az űrben keringő elhagyatott céges űrhajót, aminek a hibernálókamráit eltulajdonítva el akarnak menekülni az Iwaga (?) nevű kolóniára a cég karmai közül. 

Vélemény

Nehéz leírni, hogy mennyire zseniális volt ez a film. A kétórás játékidő úgy telt el, mintha elfújták volna. Végig a képernyőre szegezett, aminek főleg az volt az oka, hogy tökéletesen lehozta az első 3 film retro látványvilágát, hangulatát, de még a hanghatásokat is pöccre ugyanúgy. Ugyanazok az űrhajóbelsők, számítógépek, folyosók, gombok, kör alakú íriszajtók... Látszott, hogy az az ember, aki ezt a filmet megalkotta, az eredeti művek igazi rajongója, valaki olyan, aki úgy akart újat alkotni, hogy közben fejet hajt a klasszikusok előtt. Szerintem a Prometheus és a Covenant baja az volt, hogy egyik sem volt alázatos. Alvarez viszont finoman nyúlt a szériához, mint ahogy egy gyönyörű, igényes nőhöz kell: gyengéden, de határozottan. 

A karakterek vitathatóak... érződött valami 2024-es woke vonal, de nem volt túl zavaró, netflixes szintű. Cailee Spaeny a Priscillában kapta el először a tekintetem, szép, formás csaj mindenféle sallang nélkül is. Nagyon érződött, hogy Ripleyt akarták szinte egy az egyben lehozni vele, őt viszont nem lehet és nem is kell. Andy, az android karaktere inkább volt cringe és nyálas, mint szívhez szóló nekem. A gárda többi részéből igazából senki nem emelkedett ki, mint kifejezetten szimpatikus vagy ikonikus, mint mondjuk a Prometheusban David, Vickers, vagy Janek. Mindenki inkább csak kellék volt ebben a horrordíszletben, ami nem feltétlenül baj, de néha nem ártott volna egy életképes karakter. 

Ami kifejezetten borzasztó volt számomra, az az űrhajón fölfedezett kettészakadt szintetikus tudományos tiszt, akit a '79-es oridzsi film Ashéről kópiáztak le CGI segítségével. Nem hazudok, annyira szörnyű volt a CGI, mint amikor az Alkonyatban meganimálták a vámpírcsecsemőt ahelyett, hogy odavittek volna egy igazit a forgatásra. Ekkora költségvetésű filmnél, ilyen látvánnyal ez konkrétan szégyen volt szerintem. 

A másik dolog, amivel kapcsolatban még nem tudom, hogy érezzek, az egy SPOILERES elem lesz.

[SPOILER KEZDETE] 

A film vége felé az egyik terhes karakter magzatát átalakítja az Alien-"vírus", mint a Prometheusban. Most a karakter nem polipot szül, hanem egy savas belsejű tojást, amiben félig ember, félig alien lény fejlődik ki teljes életnagyságúra körülbelül öt perc leforgása alatt. Ez aztán táplálkozik az anyjából és terrorizálja a főszereplőt pont ugyanúgy, mint Ripleyt az Alien a kis menekülőkabinjában az első film végén. Annyira kurva hülyén nézett ki a kb 3 méteres lény az első képkockán, miután szó szerint egy 30 centis tojásból jött ki pár perce, hogy elröhögtem magam ott helyben a moziban. Nem állítom, hogy rossz az ötlet, de rendkívül logikátlan és furcsa. Személy szerint hiányolom a rendezői változatot, ami talán magyarázatot ad rá, hogy mi történt itt valójában. 

[SPOILER VÉGE]

Miközben néztem a filmet, szinte végig az az érzésem volt, hogy atttyaúristen de menő ez. Ha rangsorolni kéne a szériát, akkor az első 3 és a Prometheus van nekem elöl random sorrendekben, de úgy érzem, NAGYON hozzám fog nőni ez a film. Van benne valami feelgood nosztalgia, behoz új témát is (új evolúciós dolgok, "szérum", továbbviszik azt a gondolatot, hogy az androidok hogyan járultak hozzá ehhez a fajhoz). Végig élvezhető marad, pár sablonos vagy furcsa elemen kívül egy zseni film jó hangulattal, sűrű történésekkel, ahol nem üresjáratokkal telik a játékidő. 

Még egy random dolog: emetofóbiásként is vállalható volt mondjuk a Covenanttel szemben. Egy konkrét hányós jelenet volt benne, és az se az alienek miatt, hanem mert terhes volt a karakter. Viszonylag elkerülhető. 

Én azt mondom, hogy aki szereti a szériát valamennyire is, annak ajánlom ezt a filmet. Nekem sokszornézős lesz, bekerül a klasszikusaim közé. Alvarez jobbat alkotott, mint amit remélni mertem, bár ez a Covenant után annyira nem volt nehéz feladat. 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Text Widget

Pages

recent posts

About