Adott egy
több jelentésrétegű, erősen zavaros film, amiben szereplők és történetszálak
keverednek, valóság összemosódik álommal/hallucinációkkal, és úgy egyáltalán
wtf is this. Egy nő (Rita) csodával határos módon megmenekül egy balesetből,
ami után bemenekül egy Los Angeles-i villába, ahová hamarosan beköltözik a
tulaj unokahúga (Betty), aki szerencsét próbálni jött ide, hogy nagy színésznő legyen.
Miután fölfedezik egymást, rájönnek, hogy Ritával valami nagyon nincs rendben,
legalább is emlékezetkiesése van, és emellett rengeteg készpénz és egy kék
kulcs van nála. Fokozatosan próbálják kibogozni a történteket, miközben Betty
próbál érvényesülni Hollywoodban, és megkapni egy szerepet. Emellett
megismerünk egy filmrendezőt, Adam Keshert, és az ő helyzetét, ami nagyon
furcsa fordulatot vesz, mikor felülről megszabják neki, hogy melyik lányt
válassza főszerepben a filmjéhez. Összekavarodnak a szálak, és a film
körülbelül kétharmadától nem tudjuk, hogy ki kicsoda, és hogy mi valós és mi
nem, mert változnak a nevek, események, és olyan dolgokat látunk, amik arra
utalnak, hogy a filmben több rész nem történt meg, de hogy melyik, az rejtély
:D Spoiler nélkül talán ennyit lehetne elmondani ennek a filmnek a
történetéről.
A filmben
erősen megjelenik Hollywood világa, és a folyamatosan, többször megerősített
üzenet: minden csak illúzió, és nem lehet tudni, mi valóság és mi nem. Talán
maga a film is egy álom, egy megkeseredett, illúzióvesztett ember utolsó
kapaszkodója. Akik nem szeretik a bonyolult, kusza, valóság vs fikció témájú
filmeket, azoknak nem ajánlom. Őszintén szólva nekem is napirendre kellett
térnem felette, hogy 140 perc az életemből elment erre a filmre. Viszont egész
végig lekötött, csalogató volt a látványvilág, és a woman on woman
szexjelenetek rendkívül érzékiek voltak. Rengeteg kérdést vet fel, amiket nem
vagy csak részben válaszol meg. A hollywoodi psziché görbe tükre identitásról,
szerelemről és annak viszonzatlanságáról egy jó adag tudatalattival
megspékelve.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése